Boeken voor de Antillen

We zijn steeds bezig om onze collectie te vernieuwen, en daarbij moeten we soms afstand doen van boeken die nog zeker het lezen waard zijn. Heb je je weleens afgevraagd waar die boeken heen gaan?

Samen met de Koninklijke Bibliotheek vonden wij een mooie bestemming. Boeken die er nog goed uitzien van Nederlandse bibliotheken worden naar bibliotheken op de eilanden Aruba, CuraƧao, Sint Maarten, Bonaire, Sint Eustatius en Saba gestuurd. Wij konden ze blij maken met 20 dozen aan boeken! En daar blijft het niet bij, want een rondje langs andere bibliotheken in het land leverde nog veel meer op. Wat hier niet meer gelezen wordt, kan op andere plekken in de wereld nog zeer gewaardeerd worden. Het is mooi om op deze manier met elkaar te kunnen samenwerken en meer mensen leesplezier te bezorgen.