Wie zijn wij en wat doen wij?

De medewerkers in de frontoffice, voor de meeste bezoekers het eerste aanspreekpunt, zijn bij onze klanten bekende gezichten. Zij helpen je graag of verwijzen je door bij al je vragen. Zoek je info over een schrijver, boek of bepaald onderwerp en je kunt het niet zelf vinden, als je hulp nodig hebt bij de computer, printen of een andere vraag. De medewerkers van de frontoffice stellen alles in het werk om je te voorzien van goed en betrouwbaar advies. Zij doen dit samen met een 40-tal zeer betrokken, enthousiaste en onmisbare vrijwilligers, die zich inzetten in de frontoffice, bij het geven van digitale cursussen, voorlezen en begeleiding van activiteiten.

Wie je niet vaak ziet zijn de medewerkers op de 'achtergrond'. Zij houden zich bezig met de programmering van cursussen, activiteiten en educatie voor Kinderdagverblijven, Basisscholen, Voortgezetonderwijs en Volwassenen Educatie en zeker ook voor mensen die het moeilijk vinden om alle nieuwe technologieën en digitale vaardigheden bij te kunnen houden en hun weg daarin te vinden.
Onze backoffice medewerkers bouwen aan het netwerk om al deze zaken zo goed mogelijk bereikbaar te maken voor iedereen en nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. 'Een leven lang leren' is ons motto.

Ook directie en bestuur verrichten hun werkzaamheden veelal achter de schermen, en zetten zich in, en dragen er zorg voor dat de inwoners in de gemeente Heusden optimaal gebruik kunnen blijven maken van deze zo belangrijke informatieve dienstverlening in de huidige samenleving.

Wij staan open voor suggesties!

Heb je een idee hoe wij, of juist jijzelf, een bijdrage kunnen leveren met betrekking tot onze dienstverlening op dit moment?
Dan horen wij dat heel graag van je via info@bibliotheekheusden.nl of
via telefoon 0416-373032.

Onze missie

Samen leven gaat beter en plezieriger als iedereen meedoet en zich betrokken voelt. De Bibliotheek Heusden ziet het als haar opdracht om mensen te inspireren en te ondersteunen bij het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en talenten. Bibliotheek Heusden is een laagdrempelig en betrouwbaar informatie- en ontmoetingspunt. Samen met de inwoners en partners is de Bibliotheek Heusden dé organisatie om het verschil te maken. Plezier in lezen staat voorop, maar ook het vergroten van (digitale) taalvaardigheden, brede algemene ontwikkeling en mediawijsheid.

Hier werken we elke dag aan