Vacature stagiair Marketing & Communicatie

Ben jij een enthousiaste MBO- of HBO-student en zoek je een stage met de focus op (online) marketing? Kom dan stagelopen bij de Bibliotheek Heusden! Startmomenten: september 2022 & februari 2023 of in overleg.

· Jij bent een student in de richting van communicatie, marketing, media, journalistiek of iets wat daarop lijkt.
· Je snapt dat een bibliotheek een belangrijke rol speelt in de samenleving en dat we er zijn voor iedereen.
· Je hebt lef, bent ondernemend, creatief en zelfstandig.
· Je wilt graag iets betekenen voor de lokale maatschappij.

Als stagiair(e) Marketing & Communicatie maak je kennis met de nieuwe Bibliotheek. Onze bezoekers komen ook voor lezingen, workshops en jeugdactiviteiten. Voor het lezen van de krant of om te werken en studeren. We zijn allang veel meer dan die Bibliotheek waar je alleen boeken leent. Bovendien spelen we een belangrijke rol in leesbevordering en digitale geletterdheid onder de jeugd.

Wat ga je doen?
Jij gaat onze omgeving vertellen wat de Bibliotheek Heusden zo bijzonder maakt. Daarvoor maak je een analyse van de doelgroepen en media en zoek je de juiste middelen uit. Je maakt gebruik van o.a. social media, persberichten, nieuwsbrieven en printmedia. Je krijgt de vrijheid om eigen projecten op te zetten en uit te voeren, zodat je jezelf kan ontwikkelen in de gebieden die voor jou interessant zijn.

Verder verzamelen we steeds meer klantgegevens en zetten we e-mailcampagnes op met relevante informatie voor de verschillende doelgroepen. Je leert wat er allemaal komt kijken bij het (zelfstandig) opzetten van een marketingcampagne. Het bouwen aan een ‘Vrienden van de bieb’ netwerk is een van onze ideeën waar jij handen en voeten aan kunt geven.

Daarnaast help je mee onze meetinstrumenten beter te benutten. Denk aan werken met Adobe Analytics en de keuze van een relevant CRM-systeem. Heb je zelf een bepaald (marketing)gebied dat jij interessant vindt? Dan horen we daar graag meer over.

Wat vragen we van jou?
· Je zit in het 3e of 4e jaar van je studie op het vlak van (online) marketing, media & informatiemanagement of een aanverwant thema.
· Je bent flexibel en kunt zelfstandig werken
· Je bent leergierig en durft ideeën te delen
· Je werkt graag met data
· Je kunt een prima tekst schrijven
· Je wil je voor 4 tot 6 maanden aan ons verbinden

Dit bieden we jou
· Een uitdagende meewerkstage voor 24 – 36 uur per week in een superinteressante omgeving
· Een leerzame opdracht waarbij je veel zelf kunt ontwikkelen en ontdekken
· Ervaren begeleiding
· Leuke collega’s om mee samen te werken
· Een stagevergoeding van €250,- bruto per maand
· Een werkplek in Drunen

Interesse? Laat het ons weten!
Stuur ons een mailtje met jouw motivatie, dan nemen we contact met je op. Je kunt je mail richten aan Sergei Versteeg via s.versteeg@bibliotheekheusden.nl