Rabobank ClubSupport

Samen leven gaat beter en plezieriger als iedereen meedoet en zich betrokken voelt. De Bibliotheek Heusden ziet het als haar opdracht om mensen te inspireren en te ondersteunen bij het ontwikkelen van kennis, vaardigheden en talenten.

Ons doel

De Bibliotheek Heusden doet weer mee! En wel met het superleuke project ‘Scoor een boek!’. Leesbevordering, leesplezier en sportiviteit samen in één project. Basisscholen, bibliotheek Heusden én voetbalclub RKC gaan er samen aan werken om kinderen veel leesplezier te bezorgen. Een speler van RKC zal de kinderen uitdagen zo veel mogelijk boeken te ‘scoren’. De leesuitdaging wordt afgesloten in het RKC Stadion met een sportieve ochtend. En natuurlijk zijn daar ook spelers van RKC bij aanwezig.

Goed leren lezen is voor opgroeiende kinderen van groot belang. Daarbij helpt het als ze daar plezier aan beleven. Dat is de gedachte achter Scoor een Boek! Een uniek leesproject waarin de scholen, de bibliotheek en voetbalclub RKC Waalwijk samenwerken. Het project richt zich op groep 5 van het primair onderwijs en de gezinnen van die kinderen. Scoor een Boek! combineert lezen met sport, want scoren kun je overal.

Ben jij lid van de Rabobank 's-Hertogenbosch en omstreken en heb je een stemkaart gekregen? Mogen wij dan op je stem rekenen? Stemmen kan van 5 t/m 27 september 2022. Alvast heel erg bedankt!