Bibliotheek Heusden kiest voor publicroam

Vanaf 1 juni 2022 is publicroam beschikbaar op alle locaties van de Bibliotheek Heusden. Publicroam zorgt dat iedere bezoeker veilig en automatisch verbindt met het gastenwifi.

Hoe werkt publicroam?
Bezoekers melden zich één keer aan. Daarna gaan zij automatisch online zodra ze binnenkomen. Gebruik is gratis. Een bezoeker kan meerdere apparaten verbinden.

Voordelen
Elke bezoeker krijgt een persoonlijke account. Dit zorgt ervoor dat de wifi-verbinding optimaal is beveiligd. Bovendien kun je daarmee óók automatisch verbinden met alle andere aangesloten wifi-netwerken. Dat zijn er inmiddels meer dan 500 in Nederland.

Privacy gewaarborgd
De data die nodig is om bezoekers te verbinden wordt alleen gebruikt om de dienst zo goed mogelijk aan te bieden. Dus geen advertenties of gebruikersprofielen.

Communicatie en ondersteuning
Via bordjes en flyers worden bezoekers gewezen op publicroam. Voor vragen kunnen zij terecht op https://publicroam.nl of contact opnemen met de telefonische helpdesk van publicroam via 030 – 307 44 99.

Hulp nodig?
Kom je er niet meteen uit? Vraag gerust een medewerker om even mee te helpen.